torsdag1 juni

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Dagens Media Magasin

Nytt nummer ute – Från sparpaket till paket-business

Publicerad: 11 mars 2020, 06:51

Ett färskt, innehållsspäckat nummer av Dagens Media är ute – och dessutom i ny kostym.

I dag landar ett färskt nummer av Dagens Media hos prenumeranterna i vilket vi bland annat tittar närmare på: ✓ Mediehusens kringaffärer ✓ Lärdomarna från testballongerna ✓ Hur Hear ska utmana nätverksbyråerna.

Ämnen i artikeln:

Dagens MediaHearBreakitSchibstedBonnierBonnier News

I årets andra utgåva, som har fått ny layout, djupdyker Dagens Media i mediehusens jakt på nya intäkter. När de traditionella intäkterna från annonsering och läsare viker tvingas mediehusen testa nya vägar framåt.

Dagens Medias Hanna Frick och Linnéa Kihlström har pratat med tolv tidnings- och tidskriftsförlag om vilka intäkter som kommer att bli viktiga framåt. Vilka initiativ har varit lyckade och vilka har man valt att skrota? Flera av tidningarna satsar stort på distribution. NTM:s nytillträdde vd Lina Hedenström svarar på varför.

På mediebyråmarknaden seglar de oberoende nätverksbyråerna upp som konkurrenter till nätverksbyråerna. Dagens Medias Madeleine Nilsson har besökt oberoende Hear för att prata med den nyblivne vd:n Urban Hilding, Catharina Kinberg och Jochum Forsell om hur man ska bli en byrå att räkna med på marknaden.

Dessutom har Dagens Medias Janne Næss talat med Vizeum, Zenith och Mediacom om hur det är att ingå i ett nätverk samt vilka deras största utmaningar är framåt.

Har du ingen prenumeration kan du teckna en här.

   

Mer ur innehållet i Dagens Media, nummer 2 2020

Special – Mediehusens jakt på nya intäkter

Från sparpaket till paket-business 

Tio mediehus om de viktigaste intäkterna framöver

Kurser, resor och e-handel ska lyfta tidskriftsförlagen

Misslyckandena som blev viktiga lärdomar

Fördjupning – Byråernas framtid

Så ska Hear utmana nätverksbyråerna

Tre vd:ar om mediebyråernas största utmaningar

Analys

Fredrik Hallberg: ”If looks could kill, they probably will” 

Profilen

Ångest och oro driver Breakits nya vd Camilla Björkman 

Media 

Hollywood-backad aktör ger sig in i streamingkriget

Målgrupp 

✓ Så når du Generation Z

Tech 

Har vi nått peak adtech?

Slutordet

Madeleine Nilsson: ”Vikten av att vara ensam kund minskar”

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev