Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Dagens Media Magasin

Hur tar jag hem mina programmatiska köp?

Publicerad: 9 Oktober 2019, 06:36

Fredrika Khorasani, medgrundare på det nystartatade konsultbolaget Envolve.

EXPERTEN SVARAR. Enligt en studie av Adobe kommer 62 procent av europeiska annonsörer ha tagit hem sina programmatiska köp 2022. – Jag tror att vi kan nå dit i Sverige också, men det kommer att ta längre tid, säger Fredrika Khorasani, medgrundare på nystartade programmatic-konsulterna Envolve.


Ämnen i artikeln:

Programmatic

Enligt Fredrika Khorasani finns det i huvudsak två modeller att välja mellan när man som annonsör plockar hem de programmatiska medieköpen. Antingen tar man hem 100 procent av kedjan, eller

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Vårt exklusiva magasin

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Programmatic

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.