Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Logga in


Dagens Media Magasin

”Hoppas vi kan samlas kring mätfrågan”

Publicerad: 07 Juni 2019, 09:54

Den 1 april tog Hanna Riberdahl över stafettpinnen som vd för Sveriges Annonsörer efter Anders Ericson.

Foto: Janne Naess

Hon tog nyligen över rodret för Sveriges Annonsörer men nya vd:n har redan hunnit bli varm i kläderna. Hanna Riberdahl tränar boxning på fritiden och är en tungviktare inom branschen som brinner för marknadsföring, effekt och transparens.


Ett stenkast från statyn av poeten Nils Ferlin i det som finns kvar av hans gamla hoods Klarakvarteren, ligger Sveriges Annonsörers lokaler. 

Det är en ovanligt varm försommardag i maj och på gräsmattan under lummiga träd utanför Klara kyrka sitter turister med utbredda kartor och solande stockholmare som tagit en lunchpaus. Någon betraktar nyfiket Ferlin som vakar över området, rökandes en cigarett och grubblande över orden. 

Även för Hanna Riberdahl, som tar emot klädd i ljusa sommarkläder i de luftiga rummen på Klara Östra Kyrkogata, är ord och budskap viktiga.

– Marknadsföring handlar om att påverka människors beteende och vi människor är emotionella, vi påverkas av känslor. Alla vill sälja, det är syftet med marknadsföring, men det finns många olika tekniker och verktygslådor att använda för att få resultat. 

Huvudet är redan fullt med nya idéer om hur Sveriges Annonsörer kan förnya sig och nyfikenhet är hennes stora drivkraft. 

Läs mer om Hanna Riberdahls och hennes förslag på hur Sveriges Annonsörer kan förnya sig i Dagens Media nummer 5, 2019

Har du ingen prenumeration kan du teckna en här 

Janne Naess

Bildredaktör, fotograf och reporter

janne.naess@dagensmedia.se


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.