Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Dagens Media Magasin

Här är nya utgåvan av Dagens Media

Publicerad: 26 Juni 2019, 08:56

Sveriges mäktigaste mediechefer siar om mediemarknadens överlevnad i Dagens Medias stora special.


Ämnen i artikeln:

Dagens Media

Sveriges mediechefer är eniga – det kommer krävas fler samarbeten framöver för att stå emot de globala jättarna. Dessutom kommer marknaden att konsolideras ytterligare. 

I det sista numret av Dagens Media innan sommaruppehållet tar vi ett stort grepp kring hur Sveriges mäktigaste mediehus ska tackla hotet från jättarna, hur de ser på sina intäktsmöjligheter i framtiden och hur medierna bör samarbeta för att överleva. 

Läs hela mediespecialen i det senaste numret av Dagens Medias magasin där toppcheferna för TV4, Discovery, Nent group, Stampen, Gota Media och Schibsted siar om framtiden för den svenska och nordiska mediemarknaden. 

Har du ingen prenumeration kan du teckna en här.  

Mer ur innehållet i Dagens Media nummer 6, 2019: 

Priset på sporträttigheter fortsätter att stiga. Samtidigt hotar techbolagens intresse för sport att driva upp priserna ytterligare.
Därför blir Almedalen en allt viktigare arena för reklamvärlden.
Rörig diskussion om spelannonsering? Dagens Media klargör hur spelreklamen ska utredas. ”I arbetet med att begränsa spelreklamen tar vi nu sikte på både aggressiviteten och omfattningen”, säger civilminister Ardalan Shekarabi.
• Pr-kupper och utspel vi minns under Almedalen.
• DJ-battle växlar upp – så blir årets omgång.
• KRÖNIKA. ”Vems ansvar är det polariserade samtalet?”
• DIAGRAMMET. Almedalsveckan krymper – här är siffrorna på raset.
• EXPERTEN SVARAR. ”Hur blir min vecka i Visby en succé?”
• BACKSPEGELN. Nyheter24 skickade liemannen till Almedalen. 


Ämnen i artikeln:

Dagens Media

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev