Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Just nu kan du uppleva tekniska problem på dagensmedia.se. Vi jobbar för fullt med att åtgärda dessa!

Dagens Media Magasin

Här är nya numret av Dagens Media

Publicerad: 11 September 2019, 06:24

Stor bokslutsspecial i det senaste numret av Dagens Media – här är vinnarna och förlorarna.


Ämnen i artikeln:

Dagens Media

Hur mår den svenska mediebranschen? Dagens Medias djupdykning i bolagens årsredovisningar visar att det inte finns något entydigt svar på den frågan. Några som har problem är Schibsted, Discovery, Stampen och Metro. 

I det senaste numret träffar Dagens Media dessutom Discoverys nytillträdde vd Nicklas Norrby. Med en lång bakgrund från konkurrenten TV4 ska han visa vägen för ett blödande tv-hus. Målet är att skapa Sveriges mest älskade innehåll och tjänster, uppbyggt av ett starkt sammansvetsat Discovery-lag. 

– Det är människorna som gör skillnad, säger han. 

Har du ingen prenumeration kan du teckna en här.  

Mer ur innehållet i Dagens Media nummer 7, 2019:

Mediebranschens framtid, enligt Thomas Mattsson
Facebooks nya verktyg ställer om annonsaffären
Branschen inte redo för blockchain
Diskussion. Radio, poddbolag och annonsörer överens – ljudboomen är här
Special – hela branschens bokslut:
   Tidskrifter
   Bonnier vs Schibsted
   Lokalpress
   Gratispress
   Utomhus
   Mediebyråer
   Produktionsbolag
   Tv och radio
Så blir framtiden för display
Intervjun. Så ska Discovery Networks nye vd Nicklas Norrby vända skutan
Experten svarar. Så skapar du ett medlemsfinansierat medium
Event. Branschens utmaningar i fokus på Mediedagen


Ämnen i artikeln:

Dagens Media

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev