Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Dagens Media Magasin

Här är nya numret av Dagens Media

Publicerad: 6 November 2019, 09:12

I det senaste numret av Dagens Media vänder vi oss till annonsörer som har plockat hem sina medieköp. ✓ Mitt i:s vd om framtidsbygget ✓ Det kan röststyrning göra för tv-branschen ✓ AI-drömmen som sprack ✓ Stor enkät om tidningarnas digitala affär.


Ämnen i artikeln:

Dagens Media

Att ta hem även de programmatiska medieköpen är ofta en naturlig följd av att funktioner som crm, seo och sociala medier får allt större utrymme hos inhouseavdelningarna. 

Telenor, Kronans Apotek och KW Bruun är tre av de annonsörer som nyligen har tagit hem de digitala medieköpen, inklusive programmatic. Happy Socks fokuserar på sociala medier och sök, medan Apollo väljer en helt annan väg. 

I det senaste numret av Dagens Media tar reporter Madeleine Nilsson reda på hur annonsörerna plockar hem medieköpen och hur mediebyråerna ställer om för att möta den omfattande förändringen. 

Dessutom gör reporter Janne Næss en djupdykning i AI. Konsumenternas oro ökar för datadelning och AI-algoritmer, samtidigt som retailbranschen står redo att installera tekniken som skrämmer allra mest: ansiktsigenkänning. 

I en längre artikel tar Leif Holmkvist även reda på hur det egentligen går för tidningarnas digitala satsningar och vilket innehåll som konverterar bäst. 

Har du ingen prenumeration kan du teckna en här. 

Mer ur innehållet i Dagens Media, nummer 9 2019.

Fördjupning
Mitt i:s vd om framtidsbygget
Twitter jagar partners i Norden
Därför satsar Schibsted på varumärket
Vad kan röststyrning göra för tv-branschen?
Kavli och Schibsted kan prisas av Digiday
Oheliga tv-allianser i Cannes
Dagspressens framtid – stor enkät om arbetet med digitala prenumerationer

Special: De tar medieköpen inhouse
Case 1: KW Bruun tar hem allt
Case 2: Kronans Apotek flyttar allt digitalt inhouse
Case 3: Telenor från idé till kampanj på en dag
Case 4: Happy Socks har sök i fokus
Case 5: Apollo väljer hybridlösning
Så ställer byråerna om

Krönika. Samsungs marknadschef: ”Prova en bättre lina”

Krönika. Envolves medgrundare: ”Därför bör alla annonsörer äga sin data”

Experten svarar. Så lyckas du ta betalt

Dokument. Branschens förlorade ansikte – AI-drömmen som sprack

Hallå där, Viveka Hansson, programdirektör på TV4, som är juryns huvudordförande i Årets Dagstidning, hur känns det?


Ämnen i artikeln:

Dagens Media

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.