Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Just nu kan du uppleva tekniska problem på dagensmedia.se. Vi jobbar för fullt med att åtgärda dessa!

Digitalt presenteras av:

Spelreklam i sociala medier kan stoppas

Publicerad: 22 Januari 2019, 14:20

Det råder oklarheter kring vad som räknas som direktreklam eller inte, när privatpersoner vill stoppa spelbolagens annonser.


Ämnen i artikeln:

Konsumentverket

Den nya spelregleringen har öppnat upp dörren för både gamla och nya spelaktörer på den svenska marknaden att föra ut sina budskap i traditionella kanaler och i sociala medier.

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

30 dagar utan kostnad

Avsluta provperioden när du vill.
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll.
Vårt exklusiva magasin.

Säg upp när du vill under de första 30 dagarna. Provperioden övergår därefter till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5 995 kr/år.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Konsumentverket

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev