Få hela storyn
Starta din prenumeration
Dagens Media Insikt
Publicerad: 16 Januari 2020, 07:03
”Våra egna läsare kräver att vi ändrar oss”, skriver Thomas Baekdal om användandet av cookies.
Foto: Getty Images/ Privat
Läsarna är trötta på att deras digitala fotspår följs och kräver att publicisterna ändrar sig. Här har mediebranschen en hel del att lära av modebranschen, skriver medieanalytikern Thomas Baekdal i en snabbanalys.
Ämnen i artikeln:
CookiesEn stor diskussion 2019 var problemet med kakor, och hur webbläsare alltmer blockerar den spårningsform som varje utgivare förlitar sig på.
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.
Ämnen i artikeln:
Cookies