Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Dagens Media Insikt

Snabbanalys: Framtiden för kakor – ur ett läsarperspektiv

Publicerad: 16 januari 2020, 07:03

”Våra egna läsare kräver att vi ändrar oss”, skriver Thomas Baekdal om användandet av cookies.

Foto: Getty Images/ Privat

Läsarna är trötta på att deras digitala fotspår följs och kräver att publicisterna ändrar sig. Här har mediebranschen en hel del att lära av modebranschen, skriver medieanalytikern Thomas Baekdal i en snabbanalys.


Ämnen i artikeln:

Cookies

En stor diskussion 2019 var problemet med kakor, och hur webbläsare alltmer blockerar den spårningsform som varje utgivare förlitar sig på.

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Cookies

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News