Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Dagens Media Insikt

Så tittar vi på tv-reklam

Publicerad: 15 Februari 2019, 08:22

Hur uppmärksamma är vi egentligen på tv-reklam? Eyetracking Tobii har i en amerikansk studie undersökt saken – här är resultaten.


Ämnen i artikeln:

NENT GroupReklamTV4Discovery

Uppskattningsvis över hälften (60 procent) av en tv-annons förblir osedd, enligt en studie gjord av analytiker på eyetracking-företaget Tobii.

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

30 dagar utan kostnad

Första 30 dagarna utan kostnad.
Avsluta provperioden när du vill.
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll.
Vårt exklusiva magasin.

Säg upp när du vill under de första 30 dagarna. Provperioden övergår därefter till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5 995 kr/år.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev