Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

fredag07.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagens Media Insikt

Så påverkas annonsörer och tittare av Telias uppköp av TV4

Publicerad: 17 januari 2019, 12:11

TV4:s vd Casten Almqvist menar att affären stärker TV4 i konkurrensen med Netflix och Youtube.

Foto: Foto: Janne Næss

Affären mellan TV4 och Telia har varit en av 2018 års mest omtalade mediehändelser. Casten Almqvist, vd på TV4, spår att mötet mellan de två storspelarna ger möjlighet att börja skissa på nästa generations smarta annonsprodukter för total-tv.


Ämnen i artikeln:

TV4TeliaCasten Almqvist

När Telia-affären blev känd under sommaren var kritiken bitvis högljudd. Bland kritikerna fanns politiker såsom näringsminister Mikael Damberg och kultur- och demokratiminister Alice Bah Kuhnke, som oroade sig för statens

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

TV4TeliaCasten Almqvist

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.