Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Dagens Media Insikt

Så påverkas annonsörer och tittare av Telias uppköp av TV4

Publicerad: 17 Januari 2019, 12:11

TV4:s vd Casten Almqvist menar att affären stärker TV4 i konkurrensen med Netflix och Youtube.

Foto: Foto: Janne Næss

Affären mellan TV4 och Telia har varit en av 2018 års mest omtalade mediehändelser. Casten Almqvist, vd på TV4, spår att mötet mellan de två storspelarna ger möjlighet att börja skissa på nästa generations smarta annonsprodukter för total-tv.


Ämnen i artikeln:

TV4Casten AlmqvistTelia

När Telia-affären blev känd under sommaren var kritiken bitvis högljudd. Bland kritikerna fanns politiker såsom näringsminister Mikael Damberg och kultur- och demokratiminister Alice Bah Kuhnke, som oroade sig för statens

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Vårt exklusiva magasin

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

TV4Casten AlmqvistTelia

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.