Få hela storyn
Starta din prenumeration
Dagens Media Insikt
Publicerad: 17 januari 2019, 12:11
TV4:s vd Casten Almqvist menar att affären stärker TV4 i konkurrensen med Netflix och Youtube.
Foto: Foto: Janne Næss
Affären mellan TV4 och Telia har varit en av 2018 års mest omtalade mediehändelser. Casten Almqvist, vd på TV4, spår att mötet mellan de två storspelarna ger möjlighet att börja skissa på nästa generations smarta annonsprodukter för total-tv.
När Telia-affären blev känd under sommaren var kritiken bitvis högljudd. Bland kritikerna fanns politiker såsom näringsminister Mikael Damberg och kultur- och demokratiminister Alice Bah Kuhnke, som oroade sig för statens
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.