Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Digitalt presenteras av:

Så lyckas du som e-sport-annonsör

Publicerad: 21 Mars 2019, 07:29

Niklas Odén, head of gaming på United screens och Anton Fagerhem, creative director på e-sportbyrån Black Molly enterneinment, ger sina bästa tips för att lyckas med annonseringen och nå ut till gamingpubliken.

Allt fler företag investerar marknadsföringspengar på att nå de växande och engagerade målgrupperna inom gaming- och e-sportsegmentet.


Ämnen i artikeln:

e-sportUnited ScreensDreamhack

Enligt analysföretaget Newzoo bedöms e-sportmarknaden nå 1,1 miljarder dollar i omsättning 2019.

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

30 dagar utan kostnad

Första 30 dagarna utan kostnad.
Avsluta provperioden när du vill.
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll.
Vårt exklusiva magasin.

Säg upp när du vill under de första 30 dagarna. Provperioden övergår därefter till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5 995 kr/år.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev