Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Dagens Media Insikt

Så lyckas du som e-sport-annonsör

Publicerad: 21 Mars 2019, 07:29

Niklas Odén, head of gaming på United screens och Anton Fagerhem, creative director på e-sportbyrån Black Molly enterneinment, ger sina bästa tips för att lyckas med annonseringen och nå ut till gamingpubliken.

Allt fler företag investerar marknadsföringspengar på att nå de växande och engagerade målgrupperna inom gaming- och e-sportsegmentet.


Ämnen i artikeln:

e-sportUnited ScreensDreamhack

Enligt analysföretaget Newzoo bedöms e-sportmarknaden nå 1,1 miljarder dollar i omsättning 2019.

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Vårt exklusiva magasin

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.