Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag28.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagens Media Insikt

Så lyckas du som e-sport-annonsör

Publicerad: 21 Mars 2019, 07:29

Niklas Odén, head of gaming på United screens och Anton Fagerhem, creative director på e-sportbyrån Black Molly enterneinment, ger sina bästa tips för att lyckas med annonseringen och nå ut till gamingpubliken.

Allt fler företag investerar marknadsföringspengar på att nå de växande och engagerade målgrupperna inom gaming- och e-sportsegmentet.


Ämnen i artikeln:

United Screense-sportDreamhack

Enligt analysföretaget Newzoo bedöms e-sportmarknaden nå 1,1 miljarder dollar i omsättning 2019.

Få hela storyn –

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Vårt exklusiva magasin

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.