Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Logga in


Dagens Media Insikt

Publicisterna om nya EU-direktivet: ”Vi får större kontroll”

Publicerad: 26 Mars 2019, 12:46

Både Thomas Mattsson, chefredaktör på Expressen, och Karin Pettersson, policychef på Schibsted, tycker att upphovsrättsdirektivet är ett steg i rätt riktning.

I dag blev det klart att upphovsdirektivet ”internetdödaren” blir verklighet i Europa. Trots att publicister riskerar att förlora mycket trafik, ställer sig både Schibsted och Bonnier News bakom förslaget.


Ämnen i artikeln:

Bonnier NewsSchibstedKarin PetterssonThomas MattssonExpressen

Nu har EU:s parlamentariker slutligen röstat igenom en ny moderniserad upphovsrätt i Europa. Det står även klart att stora svenska mediehus som Schibsted och Bonnier ställer sig bakom EU-initiativet.

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

30 dagar utan kostnad

Första 30 dagarna utan kostnad.
Avsluta provperioden när du vill.
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll.
Vårt exklusiva magasin.

Säg upp när du vill under de första 30 dagarna. Provperioden övergår därefter till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5 995 kr/år.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Janne Naess

Bildredaktör, fotograf och reporter

janne.naess@dagensmedia.se

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.