torsdag8 juni

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Dagens Media Insikt

Nent kan sända från Sverige

Publicerad: 16 april 2019, 13:02

”Det kommer bli mindre attraktivt att köpa sponsorskap i Nent”, säger Jochum Forsell, vice vd på IUM apropå att reklamförutsättningarna ändras om Nent väljer att söka sändningstillstånd i Sverige på grund av Brexit.

Om Brexit går igenom planerar Nent att söka licens i Sverige – vilket kommer påverka tv-reklamen rejält. ”Det är en avsevärd skillnad för oss som medieköpare”, säger Jochum Forsell, vice vd på IUM.

Ämnen i artikeln:

Viaplay GroupIUMMediacomWarner Bros Discovery

Hanna Frick

hanna.frick@dagensmedia.se


Om Brexit blir av kommer det få stora konsekvenser även för de svenska tv-husen. Discovery Networks och Nent som idag sänder från Storbritannien kommer tvingas söka nya sändningstillstånd i andra

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev