Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Logga in


Digitalt presenteras av:

Native växer med programmatiska köp

Publicerad: 23 Januari 2019, 11:44

Dilem Güler, affärsutvecklingschef på Bonnier News Sales, Henric Smolak, kommersiell chef på Strossle, Josefine Kvarnström, chef på Schibsted Brand Studio och Ellinor Björkman, kommersiell direktör på Journeco.

Programmatiskt köpt native knackar på dörren, men än så länge släpper inte publicisterna in formatet.


Ämnen i artikeln:

Bonnier NewsSchibsted

Annonsaffären för native växer i Sverige. De senast tillgängliga siffrorna från IRM, visar att native-annonsering drog in 290 miljoner kronor 2017, en ökning med 45 procent jämfört med föregående år.

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

30 dagar utan kostnad

Första 30 dagarna utan kostnad.
Avsluta provperioden när du vill.
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll.
Vårt exklusiva magasin.

Säg upp när du vill under de första 30 dagarna. Provperioden övergår därefter till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5 995 kr/år.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Bonnier NewsSchibsted

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.