måndag5 juni

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Dagens Media Insikt

Metros storannonsörer tvingas rikta om annonseringen

Publicerad: 25 april 2019, 10:45

Annonseringen har dalat med nästan 20 procent för Metro.

Metros största annonsörer tvingas söka sig till andra kanaler när tidningen genomgår rekonstruktion. Men alternativen är inte självklara.

Ämnen i artikeln:

Sifo ReklammätningarMetroElgigantenSifoIntersportSFSL

Hanna Frick

hanna.frick@dagensmedia.se


Hur Metro ska distribueras framöver och hur tidningen ska få snurr på sina intäkter lär vara frågor som diskuteras flitigt på Metros kontor.

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev