Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag08.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagens Media Insikt

Kraftig ökning av spelreklam i utomhus

Publicerad: 26 Juni 2019, 14:00

Global Gamings tillförordnade vd Tobias Fagerlund och Clear Channels pr- och kommunikationschef David Klagsbrun.

Spelbolagen ökar sina medieköp i utomhus med över 50 procent under årets första månader. Dock från låga nivåer.


Ämnen i artikeln:

UtomhusUtomhusreklamSifoJCDecauxClear ChannelUnibetSpelreklam

Utomhus är ett av de medieslag som öppnades upp för mer spelreklam när det nya licenssystemet trädde i kraft vid årsskiftet. Det syns också i siffrorna över medieinvesteringarna.

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Vårt exklusiva magasin

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.