Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag01.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagens Media Insikt

Kraftig ökning av spelreklam i utomhus

Publicerad: 26 Juni 2019, 14:00

Global Gamings tillförordnade vd Tobias Fagerlund och Clear Channels pr- och kommunikationschef David Klagsbrun.

Spelbolagen ökar sina medieköp i utomhus med över 50 procent under årets första månader. Dock från låga nivåer.


Ämnen i artikeln:

UtomhusUtomhusreklamSifoJCDecauxClear ChannelUnibetSpelreklam

Utomhus är ett av de medieslag som öppnades upp för mer spelreklam när det nya licenssystemet trädde i kraft vid årsskiftet. Det syns också i siffrorna över medieinvesteringarna.

Få hela storyn –

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.