Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag17.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagens Media Insikt

Jochum Forsell om usla tv-siffrorna: ”Priset för högt och tittartappet för stort”

Publicerad: 18 Juni 2019, 14:08

Investeringarna i linjär-tv i maj månad de senaste elva åren. Källa: Mediebyråbarometern.

Maj blev en usel månad för linjär-tv, enligt Mediebyråbarometern. Tappet av hockey-VM samt att annonsörerna ledsnat på höga tv-priser, är Jochum Forsells förklaring till dippen han tror kommer hålla i sig. Tv-husen och IRM målar emellertid upp en annan bild.


Ämnen i artikeln:

TV4NENT GroupMediebyråbarometernIUM

Trots de senaste årens kraftiga prisökningar backade reklaminvesteringarna i linjär-tv med 8,5 procent i maj, jämfört med år 2018. Det visar Mediebyråbarometern.

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.