Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Dagens Media Insikt

Jochum Forsell om usla tv-siffrorna: ”Priset för högt och tittartappet för stort”

Publicerad: 18 Juni 2019, 14:08

Investeringarna i linjär-tv i maj månad de senaste elva åren. Källa: Mediebyråbarometern.

Maj blev en usel månad för linjär-tv, enligt Mediebyråbarometern. Tappet av hockey-VM samt att annonsörerna ledsnat på höga tv-priser, är Jochum Forsells förklaring till dippen han tror kommer hålla i sig. Tv-husen och IRM målar emellertid upp en annan bild.


Ämnen i artikeln:

NENT GroupTV4MediebyråbarometernIUM

Trots de senaste årens kraftiga prisökningar backade reklaminvesteringarna i linjär-tv med 8,5 procent i maj, jämfört med år 2018. Det visar Mediebyråbarometern.

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Vårt exklusiva magasin

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.