Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag02.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagens Media Insikt

Google inför first-price auktioner – detta innebär det för branschen

Publicerad: 8 April 2019, 13:19

Sanna Nellmer, admarket och programmatic-specialist på Schibsted, och Sofia Larsson, chef för programmatic på PHD, ger sin syn på Googles byte till first price-auktioner i Dagens Media Insikt vecka 14.

Googles byte till first-price auktioner innebär en omställning för hela det programmatiska ekosystemet. På kort sikt kan publicister få se ökade intäkter innan marknaden har vant sig vid en annan typ av budgivning.


Ämnen i artikeln:

PHDSchibstedGoogle

Google förändrar spelplanen för hur programmatiska köp går till via Google ad manager. Från och med 2019 kommer Google införa first-price auktioner istället för second price-auktioner. Enligt Google kommer tester

Få hela storyn –

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

PHDSchibstedGoogle

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.