Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Just nu kan du uppleva tekniska problem på dagensmedia.se. Vi jobbar för fullt med att åtgärda dessa!

Digitalt presenteras av:

Google inför first-price auktioner – detta innebär det för branschen

Publicerad: 8 April 2019, 13:19

Sanna Nellmer, admarket och programmatic-specialist på Schibsted, och Sofia Larsson, chef för programmatic på PHD, ger sin syn på Googles byte till first price-auktioner i Dagens Media Insikt vecka 14.

Googles byte till first-price auktioner innebär en omställning för hela det programmatiska ekosystemet. På kort sikt kan publicister få se ökade intäkter innan marknaden har vant sig vid en annan typ av budgivning.


Ämnen i artikeln:

PHDSchibstedGoogle

Google förändrar spelplanen för hur programmatiska köp går till via Google ad manager. Från och med 2019 kommer Google införa first-price auktioner istället för second price-auktioner. Enligt Google kommer tester

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

30 dagar utan kostnad

Avsluta provperioden när du vill.
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll.
Vårt exklusiva magasin.

Säg upp när du vill under de första 30 dagarna. Provperioden övergår därefter till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5 995 kr/år.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

PHDSchibstedGoogle

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev