Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag22.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagens Media Insikt

Google Chromes annonsblockering slår bredare

Publicerad: 30 Januari 2019, 10:34

Alexandra Callius, ordförande i Annonsvänligt Sverige.

Foto: Janne Næss

I snart ett år har Google Chrome blockerat de annonser som inte följer Coalition for Betters Ads riktlinjer, och snart förväntas fler webbläsare följa efter. Enligt Alexandra Callius, ordförande i Annonsvänligt Sverige, är dock riktlinjerna otydliga.


Ämnen i artikeln:

SchibstedGoogleBonnier

Med start i februari 2018 började Google Chrome blockera tolv annonsformat som Coalition for Better Ads identifierat som särskilt störande för användare och som riskerar att ge upphov till ett

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Vårt exklusiva magasin

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

SchibstedGoogleBonnier

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.