Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Just nu kan du uppleva tekniska problem på dagensmedia.se. Vi jobbar för fullt med att åtgärda dessa!

Digitalt presenteras av:

Google Chromes annonsblockering slår bredare

Publicerad: 30 Januari 2019, 10:34

Alexandra Callius, ordförande i Annonsvänligt Sverige.

Foto: Janne Næss

I snart ett år har Google Chrome blockerat de annonser som inte följer Coalition for Betters Ads riktlinjer, och snart förväntas fler webbläsare följa efter. Enligt Alexandra Callius, ordförande i Annonsvänligt Sverige, är dock riktlinjerna otydliga.


Ämnen i artikeln:

SchibstedGoogleBonnier

Med start i februari 2018 började Google Chrome blockera tolv annonsformat som Coalition for Better Ads identifierat som särskilt störande för användare och som riskerar att ge upphov till ett

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

30 dagar utan kostnad

Avsluta provperioden när du vill.
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll.
Vårt exklusiva magasin.

Säg upp när du vill under de första 30 dagarna. Provperioden övergår därefter till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5 995 kr/år.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

SchibstedGoogleBonnier

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev