Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag17.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagens Media Insikt

Google Chromes annonsblockering slår bredare

Publicerad: 30 Januari 2019, 10:34

Alexandra Callius, ordförande i Annonsvänligt Sverige.

Foto: Janne Næss

I snart ett år har Google Chrome blockerat de annonser som inte följer Coalition for Betters Ads riktlinjer, och snart förväntas fler webbläsare följa efter. Enligt Alexandra Callius, ordförande i Annonsvänligt Sverige, är dock riktlinjerna otydliga.


Ämnen i artikeln:

BonnierSchibstedGoogle

Med start i februari 2018 började Google Chrome blockera tolv annonsformat som Coalition for Better Ads identifierat som särskilt störande för användare och som riskerar att ge upphov till ett

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

BonnierSchibstedGoogle

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.