Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Dagens Media Insikt

Engagemang tar fart som betalmodell för influencers

Publicerad: 13 Februari 2019, 10:00

I IAB:s nya studie svarar byråer, säljbolag, annonsörer och influencerbolag på vilken betalmodell som används mest frekvent.

Engagemang som betalmodell vid influencersamarbeten kommer att bli vanligare i framtiden. Det visar IAB:s nya studie om influencer marketing.


Ämnen i artikeln:

IABInfluencer marketinginfluencer

Enligt undersökningen är den vanligaste betalmodellen när det gäller influencer marketing idag fast pris och cpm. Hela 97 procent uppger att fast pris är vanligt. Dock så har bara 45

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

30 dagar utan kostnad

Avsluta provperioden när du vill.
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll.
Vårt exklusiva magasin.

Du har möjlighet att säga upp när du vill under de första 30 dagarna. Provperioden övergår därefter till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.