Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Dagens Media Insikt

Dystra Metrosiffror sedan Custos tog över

Publicerad: 5 April 2019, 05:00

Printexperterna Lotta Billing, Annelie Elfqvist och Jan Lönegren har olika syn på Metros framtid.

Metros annonsintäkter i print har minskat med 27 procent på två år. Samtidigt har den digitala annonsaffären aldrig lyft - utan backat - efter Custos övertagande.


Ämnen i artikeln:

MediacomMetroScream

Metros annonsintäkter i print har gått från 1,1 miljarder kronor brutto 2016 till 862 miljoner kronor brutto 2018. En minskning med 27 procent sedan nye ägaren Custos tog över bolaget,

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

30 dagar utan kostnad

Avsluta provperioden när du vill.
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll.
Vårt exklusiva magasin.

Du har möjlighet att säga upp när du vill under de första 30 dagarna. Provperioden övergår därefter till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

MediacomMetroScream

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.