Dagens Media Insikt
Dystra Metrosiffror sedan Custos tog över
Publicerad: 5 april 2019, 05:00
Printexperterna Lotta Billing, Annelie Elfqvist och Jan Lönegren har olika syn på Metros framtid.
Metros annonsintäkter i print har minskat med 27 procent på två år. Samtidigt har den digitala annonsaffären aldrig lyft - utan backat - efter Custos övertagande.
Metros annonsintäkter i print har gått från 1,1 miljarder kronor brutto 2016 till 862 miljoner kronor brutto 2018. En minskning med 27 procent sedan nye ägaren Custos tog över bolaget,
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.