Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag26.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagens Media Insikt

Discovery går om Nent

Publicerad: 20 Februari 2019, 12:56

Sanny Ekstrand är kommersiell direktör på Discovery.

Foto: Press

När Nent tappar AVOD-tittare seglar Discovery förbi sin konkurrent. ”När innehåll, marknadsföring och teknik samspelar ser vi väldigt positiva effekter”, säger Sanny Ekstrand, kommersiell direktör på Discovery.


Ämnen i artikeln:

Discovery NetworksDiscoveryNENT Group

Den minskade tittartiden och antalet starter för Nents del innebär att Discovery Networks gått om konkurrenten när det kommer till att locka AVOD-tittare.

Få hela storyn –

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.