Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag17.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagens Media Insikt

Det kan annonsörer lära av tv-spel

Publicerad: 28 Februari 2019, 10:28

I en interaktiv annons för "Resident evil 2" får tittarna bland annat välja vilken av karaktärerna de vill följa.

Reklam för tv-spel har en sällsynt förmåga att locka till sig målgruppens engagemang. För andra annonsörer finns det lärdomar att dra nytta av.


Ämnen i artikeln:

Reklam

En blodig hand bankar på bilrutan, sekunden senare krockar en gigantisk lastbil med bilen som Cindy och Leon kör.

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Reklam

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.