Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Dagens Media Insikt

Därför satsar influencers på digitala magasin

Publicerad: 14 februari 2019, 09:10

Michaela Forni och Petra Tungården bygger livsstilssajter som ska konkurrera med etablerade modemagasin.

Två av Sveriges största influencers, Michaela Forni och Petra Tungården, lanserade nyligen sina egna livsstilssajter och konkurrerar därmed med aktörer som Elle och Damernas Värld online. Men varför vill influencers ge sig in på den vikande magasinsmarknaden?


Ämnen i artikeln:

Damernas VärldMichaela ForniPetra TungårdenElle

Forni presenteras som ett modernt livsstilsmagasin med fokus på karriär, wellness och skönhet. Det låter kanske som vilket traditionellt kvinnomagasin som helst, men enligt Michaela Forni finns några avgörande skillnader.

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.