Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag22.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagens Media Insikt

Därför satsar influencers på digitala magasin

Publicerad: 14 Februari 2019, 09:10

Michaela Forni och Petra Tungården bygger livsstilssajter som ska konkurrera med etablerade modemagasin.

Två av Sveriges största influencers, Michaela Forni och Petra Tungården, lanserade nyligen sina egna livsstilssajter och konkurrerar därmed med aktörer som Elle och Damernas Värld online. Men varför vill influencers ge sig in på den vikande magasinsmarknaden?


Ämnen i artikeln:

Damernas VärldPetra TungårdenElleMichaela Forni

Forni presenteras som ett modernt livsstilsmagasin med fokus på karriär, wellness och skönhet. Det låter kanske som vilket traditionellt kvinnomagasin som helst, men enligt Michaela Forni finns några avgörande skillnader.

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Vårt exklusiva magasin

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.