Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag23.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagens Media Insikt

Därför måste du vara ”tip of tongue” inom röstsök

Publicerad: 4 September 2019, 11:00

”På samma sätt som människor har utvecklat ett språk med tangenter där man använder mycket nyckelord, använder man ett eget språk vid röstsök”, säger Josephine Larsson, senior analytiker på Mediacoms insiktsteam.

Foto: Pixabay

I en tid då röstsök ökar med en rasande fart har Mediacom undersökt vikten av att som varumärke vara ”tip of tongue”. I Dagens Media Insikt delar Mediacoms seniora analytiker Josephine Larsson med sig av insikterna.


Ämnen i artikeln:

MediacomGoogle

För snart ett år sedan släppte Google sin smarta högtalare och röstassistent på den svenska marknaden. På den amerikanska marknaden däremot har smarta högtalare och röstsök varit en del av

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Vårt exklusiva magasin

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

MediacomGoogle

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.