Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Dagens Media Insikt

Därför måste du vara ”tip of tongue” inom röstsök

Publicerad: 4 September 2019, 11:00

”På samma sätt som människor har utvecklat ett språk med tangenter där man använder mycket nyckelord, använder man ett eget språk vid röstsök”, säger Josephine Larsson, senior analytiker på Mediacoms insiktsteam.

Foto: Pixabay

I en tid då röstsök ökar med en rasande fart har Mediacom undersökt vikten av att som varumärke vara ”tip of tongue”. I Dagens Media Insikt delar Mediacoms seniora analytiker Josephine Larsson med sig av insikterna.


Ämnen i artikeln:

MediacomGoogle

För snart ett år sedan släppte Google sin smarta högtalare och röstassistent på den svenska marknaden. På den amerikanska marknaden däremot har smarta högtalare och röstsök varit en del av

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

30 dagar utan kostnad

Avsluta provperioden när du vill.
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll.
Vårt exklusiva magasin.

Säg upp när du vill under de första 30 dagarna. Provperioden övergår därefter till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5 995 kr/år.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

MediacomGoogle

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev