Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Dagens Media Insikt

Bilmärkena som gasar mest – trots minskad försäljning

Publicerad: 13 Februari 2019, 14:56

Mitsubishi, Seat, Skoda, Renault och Mercedes är de bilvarumärken som ökade sina investeringar mest, enligt Sifos bruttosiffror.

Antalet sålda bilar på den svenska marknaden minskar. Trots det väljer både Mitsubishi och Mercedes att öka medieköpen rejält. "Vår ambition är att bli nummer ett på den svenska premiummarknaden", säger Mercedes marknadschef Victoria Heindorff-Meuller.


Ämnen i artikeln:

Sifo ReklammätningarMercedesToyota

Det bilmärke som mellan 2017 och 2018 valt att öka sina medieinvesteringar allra mest är Mitsubishi. Totalt lade Mitsubishi omkring 109 miljoner kronor brutto i medier under 2018, vilket innebär

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

30 dagar utan kostnad

Första 30 dagarna utan kostnad.
Avsluta provperioden när du vill.
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll.
Vårt exklusiva magasin.

Säg upp när du vill under de första 30 dagarna. Provperioden övergår därefter till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5 995 kr/år.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev