Få hela storyn
Starta din prenumeration
Dagens Media Insikt
Publicerad: 13 Februari 2019, 14:56
Mitsubishi, Seat, Skoda, Renault och Mercedes är de bilvarumärken som ökade sina investeringar mest, enligt Sifos bruttosiffror.
Antalet sålda bilar på den svenska marknaden minskar. Trots det väljer både Mitsubishi och Mercedes att öka medieköpen rejält. "Vår ambition är att bli nummer ett på den svenska premiummarknaden", säger Mercedes marknadschef Victoria Heindorff-Meuller.
Det bilmärke som mellan 2017 och 2018 valt att öka sina medieinvesteringar allra mest är Mitsubishi. Totalt lade Mitsubishi omkring 109 miljoner kronor brutto i medier under 2018, vilket innebär
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.