Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag07.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagens Media Insikt

Bilmärkena som gasar mest – trots minskad försäljning

Publicerad: 13 Februari 2019, 14:56

Mitsubishi, Seat, Skoda, Renault och Mercedes är de bilvarumärken som ökade sina investeringar mest, enligt Sifos bruttosiffror.

Antalet sålda bilar på den svenska marknaden minskar. Trots det väljer både Mitsubishi och Mercedes att öka medieköpen rejält. "Vår ambition är att bli nummer ett på den svenska premiummarknaden", säger Mercedes marknadschef Victoria Heindorff-Meuller.


Ämnen i artikeln:

MercedesSifo ReklammätningarToyota

Det bilmärke som mellan 2017 och 2018 valt att öka sina medieinvesteringar allra mest är Mitsubishi. Totalt lade Mitsubishi omkring 109 miljoner kronor brutto i medier under 2018, vilket innebär

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Vårt exklusiva magasin

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.