Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Dagens Media Insikt

Bilmärkena som gasar mest – trots minskad försäljning

Publicerad: 13 februari 2019, 14:56

Mitsubishi, Seat, Skoda, Renault och Mercedes är de bilvarumärken som ökade sina investeringar mest, enligt Sifos bruttosiffror.

Antalet sålda bilar på den svenska marknaden minskar. Trots det väljer både Mitsubishi och Mercedes att öka medieköpen rejält. "Vår ambition är att bli nummer ett på den svenska premiummarknaden", säger Mercedes marknadschef Victoria Heindorff-Meuller.


Ämnen i artikeln:

Mercedes-BenzSifo ReklammätningarToyota

Det bilmärke som mellan 2017 och 2018 valt att öka sina medieinvesteringar allra mest är Mitsubishi. Totalt lade Mitsubishi omkring 109 miljoner kronor brutto i medier under 2018, vilket innebär

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News