Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Dagens Media Insikt

Amazon utmanar Googles sökmonopol

Publicerad: 12 juni 2019, 05:42

Amazon har passerat Google när det gäller andelen produktsök. Trots det är Amazon fortfarande beroende av Google.


Ämnen i artikeln:

AmazonGoogle

Under 2015 gjordes 54 procent av produktsökningarna på Google och 46 procent på Amazon. Men 2018 var förhållandet det omvända då 54 procent av produktsökningarna gjordes på Amazon och 46

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

AmazonGoogle

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.