Content marketing
Zlatan-film kan vinna pris i internationell content-tävling
Publicerad: 16 oktober 2014, 05:43
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:25
UPPDATERAD. Matter, Spoon och OTW är några av de svenska byråer som kan vinna pris i content marketing-tävlingen The International Content Marketing Awards.
Forsman & Bodenfors reklamfilm "Made by Sweden" med Zlatan i huvudrollen för Volvo Personbilar blev en stor snackis när den kom. Uppdraget att skapa en hajp kring reklamfilmen innan premiärvisningen i TV4 hade content marketing-byrån Matter.
Nu kan byrån vinna pris för sitt arbete för Volvo i den internationella tävlingen The International Content Marketing Awards.
Byrån är också nominerad för sitt arbete för Nudie Jeans. Flera svenska byråer finns med på nomineringslistan som sträcker sig över olika kategorier. Appelberg Publishing Group har till exempel tre nomineringar, bland annat för tidningen Edge Magazine för Seco Tools.
Hela listan över svenska nominerade:
Matter/Made by Sweden/Volvo Cars
Matter/Nudie Jeans/Nudie Jeans
Spoon/Growing Power - How Swedfund helps fight poverty through sustainable business/Swedfund
Spoon/Heavy Trucking (E01) - Moving a 50-tonne house one kilometer in ten hours/Volvo Trucks
Ikea & OTW/Readme/Ikea
OTW/STHLM/Stockholms handelskammare
Appelberg Publishing Group/Edge Magazine/Seco Tools
Appelberg Publishing Group/Legend/Scania
Appelberg Publishing Group/Shape/SCA
Rubrik och More PR/Elanders Annual Report 2013 – On time/Elanders
JG Communications/Telenor/Telenor