lördag1 april

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Content marketing

Zlatan-film kan vinna pris i internationell content-tävling

Publicerad: 16 oktober 2014, 05:43
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:25

UPPDATERAD. Matter, Spoon och OTW är några av de svenska byråer som kan vinna pris i content marketing-tävlingen The International Content Marketing Awards.


YL

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se


Forsman & Bodenfors reklamfilm "Made by Sweden" med Zlatan i huvudrollen för Volvo Personbilar blev en stor snackis när den kom. Uppdraget att skapa en hajp kring reklamfilmen innan premiärvisningen i TV4 hade content marketing-byrån Matter.

Nu kan byrån vinna pris för sitt arbete för Volvo i den internationella tävlingen The International Content Marketing Awards.

Byrån är också nominerad för sitt arbete för Nudie Jeans. Flera svenska byråer finns med på nomineringslistan som sträcker sig över olika kategorier. Appelberg Publishing Group har till exempel tre nomineringar, bland annat för tidningen Edge Magazine för Seco Tools.

Hela listan över svenska nominerade:

Matter/Made by Sweden/Volvo Cars

Matter/Nudie Jeans/Nudie Jeans

Spoon/Growing Power - How Swedfund helps fight poverty through sustainable business/Swedfund

Spoon/Heavy Trucking (E01) - Moving a 50-tonne house one kilometer in ten hours/Volvo Trucks

Ikea & OTW/Readme/Ikea

OTW/STHLM/Stockholms handelskammare

Appelberg Publishing Group/Edge Magazine/Seco Tools

Appelberg Publishing Group/Legend/Scania

Appelberg Publishing Group/Shape/SCA

Rubrik och More PR/Elanders Annual Report 2013 – On time/Elanders

JG Communications/Telenor/Telenor

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev