Content marketing
Yves Rocher sponsrar Kappahls modell-tv
Publicerad: 15 oktober 2014, 04:20
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:25
Yves Rocher går in som huvudsponsor i Kappahls och Sjuans nya program "She's got the look".
Ämnen i artikeln:
SjuanI kväll klockan 21.00 är det premiär för Sjuans nya program "She's got the look", där kvinnor över 35 tävlar om ett modellkontrakt. Bakom programmet står Kappahl och TV4-Gruppen och nu går alltså Yves Rocher in som huvudsponsor.
Sponsorskapet innebär att skönhetsföretaget bidrar med skönhetsprodukter och kunskap om produkter från växtriket.
– Jag ser fram emot att bänka mig framför tv:n för ett program som ska bli väldigt spännande att följa. Jag har upplevt energin vid inspelningen och mött massor av spännande deltagare som skapar ett väldigt inspirerande tv-program, säger Annelie Johansson, vd för Yves Rocher i Norden, i ett pressmeddelande.
För Kappahl är "She's got the look" en chans att hitta ett nytt ansikte utåt.
– Vi vet att det finns många härliga kvinnor mitt i livet med modelldrömmar. Vi ser fram emot att ge dem alla chansen att förverkliga sina drömmar, säger jurymedlemmen Carina Ladow, som även är Kappahls sortiment- och designdirektör, i ett pressmeddelande.
Programledare för "She's got the look" är Jessica Almenäs.