Content marketing
Wirtén byter pr mot content marketing
Publicerad: 16 oktober 2014, 11:52
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:25
Wirtén, som i tio år titulerat sig pr-byrå, byter namn till Wirtén Content Agency och satsar på content marketing.
DT
Dante Thomsen
Malmöbyrån Wirtén grundades 1998 för att bland annat producera kundtidningar och nyhetsbrev. 2004 breddades utbudet med pr men nu återgår Wirtén till sin ursprungliga affärsidé.
I samma veva byter byrån också namn till Wirtén Content Agency.
– Vi har i grund och botten alltid sysslat med content. Effektiv pr i dag är content marketing, säger Wirténs vd Kristina Lang Falck i ett pressmeddelande.
Byråns grundare Lars Wirtén tillägger:
– För oss handlar content marketing om berättelser som berör och kunskap som berikar, förmedlat huvudsakligen i egna kanaler. Detta har alltid varit vår kärnkompetens, vi känner oss fullständigt hemma inom content, säger han i pressmeddelandet.