Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Content marketing

We Are Stories värvar från Aftonbladet

UPPDATERAD. Tobias Lindner blir ny creative director på Leeads och Mittmedias contentbolag: "Kittlar mycket att få vara med och bygga upp något från grunden".

Simon Nilsson

simon.nilsson@dagensmedia.se


Publicerad: 23 November 2017, 09:11
Uppdaterad: 23 November 2017, 11:49

Ämnen i artikeln:

AftonbladetSchibsted

Native- och contentbolag We Are Stories plockade för en tid sedan in Karolina Hülphers, tidigare på Bonnier Tidskrifter.

Nu har de gjort klart med nästa värvning.

Aftonbladets tidigare nöjeschef Tobias W Lindner blir bolagets nya content director. 

– Det kittlar mycket att få vara med och bygga upp något från grunden. Möjligheten att få vara en del av ett bolag från start och kunna erbjuda kunder en helhetslösning för alla former av content var helt enkelt en frestelse omöjlig att motstå, säger han till Dagens Media.

Var det självklart att tacka ja?

– Jag har haft en fantistik tid på Aftonbladet och Schibsted och det är klart att det har varit mycket funderande fram och tillbaka. Men just att vara med och bygga upp något från grunden var en stor pusselbit i mitt beslut.

När han nu blir cd på Leeads och Mittmedias gemensamma native- och contentsatsning kommer jobba sida vid sida med Karolina Hülphers, vd på We Are Stories.

– Jag och Karolina har lång erfarenhet av vad som faktiskt fungerar och vi kommer jobba väldigt tajt. Har man kul på jobbet så presterar man också bra. När alla stjärnor står rätt skapas innehåll som både användaren och kunden har nytta och glädje av, säger han och fortsätter:

– Vi vill säkerställa att vi levererar toppklassinnehåll och på sätt också bevisa oss. 

Tobias W Lindner kommer senast från rollen som redaktionschef på Schibsted Brand Studio. Sin roll som Aftonbladets nöjeschef lämnade han för snart tre år sedan. Han har sedan tidigare även varit medlem av tidningens redaktionsledning.

– Det har varit en häfitg resa som jag fått vara med om och det har varit en ynnest att få vara en del av Schibsted Brans Studios och se det växa fram.

Vad tar du med dig därifrån?

– Att vi grundmurade känslan av vad bra innehåll är. Det finns mycket innehåll, men gör man bra innehåll gagnar det alla, från tittare till våra kunder.

Tobias W Lindner börjar på We Are Stories efter årsskiftet.

Ämnen i artikeln:

AftonbladetSchibsted

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.