Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag29.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Content marketing

Volvo matchar lastbil mot Koenigsegg

Publicerad: 5 November 2014, 07:31
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:23

Volvos nya reklamfilm blir ett race mellan en supersportbil med 1 360 hästkrafter – och en lastbil.


Ämnen i artikeln:

Volvo Lastvagnar

Forsman & Bodenfors spektakulära kampanjer för Volvo Lastvagnar har väckt stor internationell uppmärksamhet – och renderat priser i ett flertal reklamtävingar. Den 11 november är det återigen dags att sätta Volvos lastbilar på prov, men den här gången i samarbete med content marketing-byrån Spoon.  Som tidigare föregås reklamfilmen med en "teaser", som nu släpps.

Denna gång ska den nya "I-Shift Dual Clutch" marknadsföras, genom ett race mot superbilen Koenigsegg One:1.

– Att matcha en Volvo FH mot Koenigsegg One:1 är den perfekta utmaningen för att se om vår nylanserade I-Shift växellåda med dubbla kopplingar lever upp till förväntningarna när det gäller körbarhet och körkomfort som kommer med sömlös växling, säger Per Nilsson, pr-chef på Volvo Lastvagnar, i ett pressmeddelande.

Kraftmätningen sker på Ring Knutstorp. Premiärvisningen av filmen sker på Volvo Lastvagnars Youtube-kanal.

Koenigsegg One:1, med 1 360 hästkrafter och en maxfart på över 440 kilometer i timmen, har kallats "världens första megabil”. Namnet "One:1" syftar till att den har lika många hästkrafter som antalet kilo i tjänstevikt, vilket ger ett vikt/effekt-förhållande på ett till ett.

LÄS ÄVEN:

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Volvo Lastvagnar

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.