Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Content marketing

Västtrafiks tidning upphandlas

Tidningen Strålkastaren har tidigare gjorts av Newsroom. Nu startas en upphandling där det ska beslutas om vilken byrå som ska fortsätta produktionen.


Publicerad 2015-03-04 11:58
Uppdaterad 2015-12-06 12:11

Ämnen i artikeln:

Västtrafik

Dela artikeln:

Västtrafik startar en ny upphandling för att hitta någon som kan producera verksamhetstidningen Strålkastaren. Sedan 2011 har den producerats av Göteborgsbaserade kommunikationsbyrån Newsroom.

– Det är så här det är. Det måste upphandlas, så det är ingenting vi kan ha några synpunkter på. Men självklart kommer vi att vilja vara med i den nya upphandlingen, säger Gun Rosendahl, vd på Newsroom, till Dagens Media.

Den förra upphandlingen gjordes 2011. Då förlorade Axelson Information, som då hade producerat tidningen i tolv år.

– Det är den världen vi lever i, men det kändes naturligtvis inte roligt. Det är alltid tråkigt att lämna något som är invant, säger Christina Axelson, delägare i Axelson Information.

Huruvida Kollektivtrafikskribenterna kommer att delta i den nya upphandlingen eller inte är fortfarande oklart.

– Vi måste titta på vilka krav de ställer i upphandlingsunderlaget. Men det är absolut en rolig kund som vi har jobbat med i jättemånga år, så vi skulle gärna vilja fortsätta på något sätt, säger Christina Axelson.

Strålkastaren kommer ut sex gånger om året. Tidningen trycks i 11 000 exemplar och riktar sig till alla som jobbar inom Västtrafik.

– Vi från Västtrafiks sida måste upphandla alla tjänster eftersom vi är ett offentligt ägt bolag, det är ett helt normalt förfarande, skriver Lena Jovén, kommunikationschef på Västtrafik, i ett mejl.

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.