Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Content marketing

Västtrafiks tidning upphandlas

Publicerad: 4 Mars 2015, 11:58
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:11

Tidningen Strålkastaren har tidigare gjorts av Newsroom. Nu startas en upphandling där det ska beslutas om vilken byrå som ska fortsätta produktionen.


Ämnen i artikeln:

Västtrafik

Västtrafik startar en ny upphandling för att hitta någon som kan producera verksamhetstidningen Strålkastaren. Sedan 2011 har den producerats av Göteborgsbaserade kommunikationsbyrån Newsroom.

– Det är så här det är. Det måste upphandlas, så det är ingenting vi kan ha några synpunkter på. Men självklart kommer vi att vilja vara med i den nya upphandlingen, säger Gun Rosendahl, vd på Newsroom, till Dagens Media.

Den förra upphandlingen gjordes 2011. Då förlorade Axelson Information, som då hade producerat tidningen i tolv år.

– Det är den världen vi lever i, men det kändes naturligtvis inte roligt. Det är alltid tråkigt att lämna något som är invant, säger Christina Axelson, delägare i Axelson Information.

Huruvida Kollektivtrafikskribenterna kommer att delta i den nya upphandlingen eller inte är fortfarande oklart.

– Vi måste titta på vilka krav de ställer i upphandlingsunderlaget. Men det är absolut en rolig kund som vi har jobbat med i jättemånga år, så vi skulle gärna vilja fortsätta på något sätt, säger Christina Axelson.

Strålkastaren kommer ut sex gånger om året. Tidningen trycks i 11 000 exemplar och riktar sig till alla som jobbar inom Västtrafik.

– Vi från Västtrafiks sida måste upphandla alla tjänster eftersom vi är ett offentligt ägt bolag, det är ett helt normalt förfarande, skriver Lena Jovén, kommunikationschef på Västtrafik, i ett mejl.

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Västtrafik

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev