Tidningen Varvet återuppstår

Efter två års uppehåll får Spoon tillbaka uppdraget att göra Göteborgsvarvets löparmagasin.

Om en månad är det dags för världens största halvmaraton Göteborgsvarvet. I samband med det återuppstår löparmagasinet Varvet. Det är contentbyrån Spoon, som gjorde tidningen för två år sedan, som åter fått uppdraget.

– Det känns jättekul. Tidningen har vunnit flera priser så den har en fin historia. Löparna saknade den och ville ha den tillbaka. Den håller hög kvalitet och Spoon är en bra partner att jobba med, säger Mattias Grahn, marknadschef på Göteborgsvarvet till Dagens Media.

Nytt för i år är även att magasinet kommer att säljas i butik. Från 24 april distribueras tidningen av Interpress och i nästa vecka går den ut till de över 60 000 anmälda löparna.

– Vi vill nå en större målgrupp, säger Mattias Grahn.

Göteborgsvarvet har även nylansering av sin sajt, också den signerad Spoon.

– Vi jobbar mycket i våra egna digitala kanaler och i sociala kanaler. Vi har en stor bas av tidigare löpare som vi vill nå. Vi annonserar också och jobbar nära GT.

För att hålla varumärket levande under hela året anordnar Göteborgsvarvet flera kortare lopp och träningstillfällen runt om i landet i samarbete med löparföreningar.

Arbetsgrupp

Arbetsgrupp på Spoon

Sajt:

Henrik Gemoll, Digital Business Director

Anders Härnqvist, Creative Director

Tomas Larsson, Project Manager

Jonas Franzén, Editor

Sebastian Arancibia, Web Designer

Joel Thoresson, Web Developer

Christer Schallengruber, Web Developer

Magasin:

Susanne Magnusson, Editor

Ken Niss, Art Director

Rasmus Winther, Account Manager

Arbetsgrupp på GöteborgsVarvet

Mikaela Johansson, IT-samordnare

Mattias Grahn, Marknadsansvarig

Rebecka Siwerz, Kommunikatör

Publicerad 2014-04-16 05.45Uppdaterad 2015-12-06 12.41

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: