Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Content marketing

Telia betalar Aftonbladets nya USA-korre

Telia tar notan när Aftonbladet startar nytt bevakningsområde om digitaliseringen.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se


Publicerad: 10 Juni 2015, 07:30
Uppdaterad: 02 Februari 2016, 14:20

Ämnen i artikeln:

TeliaAftonbladet

Det nya bevakningsområdet "Digitala livet" kommer att vara del av Aftonbladets redaktionella flöde.

– Den digitala utvecklingen är en av de största berättelserna att bevaka just nu, men också en av de mest underrapporterade. Genom samarbetet med Telia får Aftonbladet möjlighet att bevaka den på ett mer omfattande och insatt sätt, säger Aftonbladets publisher Jan Helin till Dagens Media.

Affären innebär bland annat att Aftonbladet skickar en korrespondent till Silicon Valley, samt daglig omvärldsbevakning av den digitala utvecklingen.

Aftonbladets nya branded content-avdelning, Partnerstudion, står för den redaktionella produktionen, och innehållet kommer att vara märkt "I samarbete med Telia".

Affären är Telias största satsning hittills på content marketing.

– Samarbetet ska inspirera människor kring vilka möjligheter digitaliseringen erbjuder, säger Telias Sverigechef Malin Frenning.

Avtalet med Telia är Partnerstudions tredje uppdrag efter Postkodlotteriet och Compricer.

För prenumeranter:

Läs allt om storaffären i nya numret av Dagens Media, nummer 11 2015. Du som är prenumerant kan även läsa artikeln digitalt:

Ämnen i artikeln:

TeliaAftonbladet

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.