Content marketing
Svenska Spel upphandlar redaktionell kommunikation
Publicerad: 21 oktober 2014, 08:18
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:25
Svenska Spel upphandlar en partner för redaktionell kommunikation. Ramavtalet löper över ett år och uppges vara värt cirka 4,5 miljoner kronor, kan Dagens Media berätta.
DT
Dante Thomsen
Svenska Spel upphandlar tjänster för redaktionell kommunikation. Enligt upphandlingsunderlaget ska det statligt ägda bolaget hitta:
" Marknadens bästa partner för framtiden när det gäller att förse våra kunder med den bästa spelvägledningen i alla våra säljkanaler, Ombud, Internet & Mobil".
Texterna ska enligt underlaget skrivas ur ett spelperspektiv och ej vara sportnördiga.
" Leverantören ska på fastställda sluttider leverera fullständig spelinformation med en subjektiv bedömning av ett troligt slutresultat i matcher till säljkanalerna Ombud, Internet & Mobil".
Avtalet gäller i ett år med en möjlig förlängning i ytterligare två år och under 2013 uppgick inköpsvolymen för motsvarande tjänster till runt 4,5 miljoner kronor.
Anbud ska skickas in till Svenska Spel senast den 1 december.