Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Content marketing

Storslam för OTW och Spoon igår

Publicerad: 16 Maj 2014, 05:58
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:37

Här är byråerna som kammade hem flest priser på årets upplaga av Guldbladet.


Ämnen i artikeln:

SpoonOTW

Det blev hela nio priser för OTW när Guldbladet gick av stapeln igår. Totalt plockade byrån hem fem guld i bland annat kategorierna Bästa effekt (för tidningen Motor), i Bästa reportage (Det nya landet, Besöksliv), Bästa redaktionella app (Hockey-VM 2013) och Bästa webbkommunikation (för Interaktiv tunnelbanekarta för Stockholms Handelskammare).

Dessutom lyckades OTW knipa både guld och silver i kategorin Bästa webb-tv.

Även för Spoon blev det nio priser. Totalt plockade hem byrån två guldblad för sina tidningar Du&Co för Postnord i kategorin Bästa Kundtidning [business-to-business] samt tidningen Företagaren i kategorin Bästa medlems-/organisationstidning.

Spoon plockade också hem sju silver för bland andra Samhall Story i kategorin Bästa Kundtidning [business-to-business] samt för Lantmännens tidning Field to Fork i kategorin Bästa intern-/personaltidning.

Kvällen var även lyckad för Klintberg Nihlén, som tog hem fem priser varav fyra guld i kategorierna Bästa Kundtidning [konsument], Bästa omslag, Bästa omgörning och Bästa nykomling.

Dante Thomsen


Ämnen i artikeln:

SpoonOTW

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev