Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Content marketing

Storslam för OTW och Spoon igår

Här är byråerna som kammade hem flest priser på årets upplaga av Guldbladet.


Publicerad 2014-05-16 05:58
Uppdaterad 2015-12-06 12:37

Ämnen i artikeln:

Spoon

Dela artikeln:

Det blev hela nio priser för OTW när Guldbladet gick av stapeln igår. Totalt plockade byrån hem fem guld i bland annat kategorierna Bästa effekt (för tidningen Motor), i Bästa reportage (Det nya landet, Besöksliv), Bästa redaktionella app (Hockey-VM 2013) och Bästa webbkommunikation (för Interaktiv tunnelbanekarta för Stockholms Handelskammare).

Dessutom lyckades OTW knipa både guld och silver i kategorin Bästa webb-tv.

Även för Spoon blev det nio priser. Totalt plockade hem byrån två guldblad för sina tidningar Du&Co för Postnord i kategorin Bästa Kundtidning [business-to-business] samt tidningen Företagaren i kategorin Bästa medlems-/organisationstidning.

Spoon plockade också hem sju silver för bland andra Samhall Story i kategorin Bästa Kundtidning [business-to-business] samt för Lantmännens tidning Field to Fork i kategorin Bästa intern-/personaltidning.

Kvällen var även lyckad för Klintberg Nihlén, som tog hem fem priser varav fyra guld i kategorierna Bästa Kundtidning [konsument], Bästa omslag, Bästa omgörning och Bästa nykomling.

Dante Thomsen

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.