Storslam för OTW och Spoon igår

Här är byråerna som kammade hem flest priser på årets upplaga av Guldbladet.

Det blev hela nio priser för OTW när Guldbladet gick av stapeln igår. Totalt plockade byrån hem fem guld i bland annat kategorierna Bästa effekt (för tidningen Motor), i Bästa reportage (Det nya landet, Besöksliv), Bästa redaktionella app (Hockey-VM 2013) och Bästa webbkommunikation (för Interaktiv tunnelbanekarta för Stockholms Handelskammare).

Dessutom lyckades OTW knipa både guld och silver i kategorin Bästa webb-tv.

Även för Spoon blev det nio priser. Totalt plockade hem byrån två guldblad för sina tidningar Du&Co för Postnord i kategorin Bästa Kundtidning [business-to-business] samt tidningen Företagaren i kategorin Bästa medlems-/organisationstidning.

Spoon plockade också hem sju silver för bland andra Samhall Story i kategorin Bästa Kundtidning [business-to-business] samt för Lantmännens tidning Field to Fork i kategorin Bästa intern-/personaltidning.

Kvällen var även lyckad för Klintberg Nihlén, som tog hem fem priser varav fyra guld i kategorierna Bästa Kundtidning [konsument], Bästa omslag, Bästa omgörning och Bästa nykomling.

Dante Thomsen

Publicerad 2014-05-16 05.58Uppdaterad 2015-12-06 12.37

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: