Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Content marketing

Statliga Orio tar hjälp av Spoon

Byrån ska leverera content till digitala plattformar för Orio, som tidigare hetter Saab Automotive Parts.


Publicerad 2014-09-16 06:05
Uppdaterad 2015-12-06 12:28

Ämnen i artikeln:

Spoon

Dela artikeln:

För ett år sedan bytte Saab Automotive Parts namn till Orio. Bolaget, som är ett globalt reservdels- och logistikföretag, ägs av svenska staten. Tidigare tillhandahöll bolaget enbart Saab-produkter, men nu även till fler bilmärken.

Nu tar bolaget hjälp av contentbyrån Spoon för att öka kännedomen om sitt varumärke. Contentbyrån ska fylla Orios  digitala plattformar med innehåll.

– Varumärkesbyrå är Nine Yards, vi blir content marketing-byrå. Nine Yards sätter varumärkesramarna, och vi är med och ser till att Orio har bra och intressant innehåll i sina kanaler, säger Petra Bagge, kundansvarig på Spoon.

Ett mål i arbetet är att positionera Orio som mer än enbart en reservdelsleverantör.

Att Spoon har flera samarbeten med Volvos olika bolag är inget problem för samarbetet med Orio – det handlar inte om konkurrenter, säger Petra Bagge.

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.