Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Content marketing

Statliga Orio tar hjälp av Spoon

Publicerad: 16 September 2014, 06:05
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:28

Byrån ska leverera content till digitala plattformar för Orio, som tidigare hetter Saab Automotive Parts.


Ämnen i artikeln:

Spoon

För ett år sedan bytte Saab Automotive Parts namn till Orio. Bolaget, som är ett globalt reservdels- och logistikföretag, ägs av svenska staten. Tidigare tillhandahöll bolaget enbart Saab-produkter, men nu även till fler bilmärken.

Nu tar bolaget hjälp av contentbyrån Spoon för att öka kännedomen om sitt varumärke. Contentbyrån ska fylla Orios  digitala plattformar med innehåll.

– Varumärkesbyrå är Nine Yards, vi blir content marketing-byrå. Nine Yards sätter varumärkesramarna, och vi är med och ser till att Orio har bra och intressant innehåll i sina kanaler, säger Petra Bagge, kundansvarig på Spoon.

Ett mål i arbetet är att positionera Orio som mer än enbart en reservdelsleverantör.

Att Spoon har flera samarbeten med Volvos olika bolag är inget problem för samarbetet med Orio – det handlar inte om konkurrenter, säger Petra Bagge.

Simon Andrén

simon.andren@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Spoon

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev