Stadium designar om Stadium Magazine

Med ett nytt format och fler utlandsreportage ska Stadium ge sin kundtidning ett fräschare tilltal.

Inför 2015 har Stadium och Wilk & Co valt att samarbeta med contentbyrån Make Your Mark när det gäller produktion av tidningen Stadium Magazine. Det har lett till en omfattande redesign vad gäller bland annat tjocklek och formgivning.

– Vi kände att det var dags att höja tidningens modegrad. Tidningsform går i cykler och nu var det dags att se över vår, säger Katarina Wilk, chefredaktör på Stadium Magazine, till Dagens Media.

Enligt ett pressmeddelande ges tidningen nu också ut i Finland och en stor satsning på en utländsk touch har gjorts. Detta genom reportage från bland annat New York, Spanien och Hong Kong.

– Läsarna kommer att märka skillnad. Det är ett helt annat tilltal som känns fräschare och mer tidsenligt än tidigare. Förut har vi suttit fast lite i exempelvis typsnitt och nu har vi fått friare händer, säger Katarina Wilk och fortsätter:

– Det har gjort att tidningen har fått ett helt annat uttryck och blivit en helt annan produkt.

Det senaste numret av Stadium Magazine är det första där Make Your Mark är inblandade.

– Det känns fantastiskt bra. De har mycket erfarenhet av den här typen av produkter, säger Katarina Wilk.

Sara Hermansson är loyalty manager på Stadium.

– En av anledningarna till att vi valde att samarbeta med Make Your Mark var, förutom den digitala kompetensen, även deras specialkompetens inom fashion och retail, skriver hon i ett pressmeddelande.

Publicerad 2015-03-24 05.41Uppdaterad 2015-12-06 12.08

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: