Spoon prisade dubbelt i USA

Prisas av Content Marketing Institute för arbetet med Axel Johnson och IF.

Content Marketing Awards, som anordnad av Content Marketing Institute, är världens största tävling inom redaktionell kommunikation. I fredags knep svenska Spoon två priser. Dels i kategorin "Best Print/Digital Content Integration", där byrån vann silver för projektet "Let’s Make a Difference" för Axel Johnson. Och dels i kategorin "Best Annual Report", där Spoon vann guld för projektet "The Safest People in the World", som gjorts på uppdrag av försäkringsbolaget IF.

– Vi är förstås oerhört stolta och glada över priserna, säger Spoons vd Anders Ribba, i ett pressmeddelande.

– Spoon expanderar just nu internationellt, med nya kontor på flera marknader, och den uppmärksamhet som de här utmärkelserna ger är förstås väldigt viktig. Vi arbetar med ett flertal multinationella uppdragsgivare och ser en kraftig tillväxt utanför Sveriges gränser.

Content Marketing Awards arrangerades i år för elfte gången. Tävlingen mäter både kreativitet och strategisk innovation.

Content Marketing Institute är grundat av Joe Pulizzi, som 2001 myntade uttrycket "content marketing" för första gången. Han har även skrivit tre böcker i ämnet, och kallar i dag sig själv content marketing-evangelist.

Publicerad 2014-08-25 05.43Uppdaterad 2015-12-06 12.31

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: