Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Content marketing

Spoon gör serie för Nicorette

Nicorette tar fram en dokumentärserie om att sluta röka.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Publicerad: 28 Augusti 2015, 06:05
Uppdaterad: 06 December 2015, 11:53

Ämnen i artikeln:

Spoon

Nicorette ska under tolv veckor följa tre personer på deras väg mot att sluta röka i en serie riktad mot de nordiska länderna. Serien består av tre avsnitt, men även deltagarnas egna videodagböcker.

Bakom kampanjen står content-byrån Spoon.

– Vi valde Spoon på grund av deras beprövade expertis inom videoproduktion och deras starka närvaro i Norden, med kontor i flera svenska städer och även i Oslo, Helsingfors och med associerade partners i Danmark. Spoon är en viktig partner för att utveckla innehåll som verkligen kan inspirera människor att sluta röka, säger Malcolm Laurie, varumärkeschef för Nicorette på Johnson & Johnson, i ett pressmeddelande.

Två avsnitt har redan släppts. Resterande ska publiceras på Nicorettes Youtube-kanal, samt i köpta digitala kanaler, under hösten.

<iframe width="468" height="249" src="https://www.youtube.com/embed/SVPL6LekUts" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Arbetsgrupp Spoon

Maria Karlsson Biesterfeldt, business director

David Kvart, ansvarig för tv-produktion

Marie Blomgren, projektledare

Einar Lindgren, tv-producent

Mikaela Baum, projektassistent

Ämnen i artikeln:

Spoon

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.