Spoon gör serie för Nicorette

Nicorette tar fram en dokumentärserie om att sluta röka.

Nicorette ska under tolv veckor följa tre personer på deras väg mot att sluta röka i en serie riktad mot de nordiska länderna. Serien består av tre avsnitt, men även deltagarnas egna videodagböcker.

Bakom kampanjen står content-byrån Spoon.

– Vi valde Spoon på grund av deras beprövade expertis inom videoproduktion och deras starka närvaro i Norden, med kontor i flera svenska städer och även i Oslo, Helsingfors och med associerade partners i Danmark. Spoon är en viktig partner för att utveckla innehåll som verkligen kan inspirera människor att sluta röka, säger Malcolm Laurie, varumärkeschef för Nicorette på Johnson & Johnson, i ett pressmeddelande.

Två avsnitt har redan släppts. Resterande ska publiceras på Nicorettes Youtube-kanal, samt i köpta digitala kanaler, under hösten.

Arbetsgrupp Spoon

Maria Karlsson Biesterfeldt, business director

David Kvart, ansvarig för tv-produktion

Marie Blomgren, projektledare

Einar Lindgren, tv-producent

Mikaela Baum, projektassistent

Madeleine Nilsson

Redaktör

Publicerad 2015-08-28 06.05Uppdaterad 2015-12-06 11.53

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: