Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Content marketing

Spoon gör nytt kundmagasin för Volvo

Contentbyrån Spoon ska producera Volvo personbilars nya kundtidning.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se


Publicerad: 14 Maj 2014, 11:31
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:38

Ämnen i artikeln:

Spoon

Spoon gör sedan tidigare Volvo Trucks globala personaltidning Globetrotter och en podradio för samma kund. Dessutom gör contentbyrån den svenska kundtidningen Volvo På Väg åt Volvo Lastvagnar.

Efter en pitch står det nu klart att contentbyrån även ska göra en tidning för Volvo personbilar.

Den planerade upplagan av det nya magasinet, som kommer att distribueras kvartalsvis till Volvokortsinnehavare, är på över en halv miljon.

Tanken är att magasinet ska bli ett bilmagasin med fokus på nya bilmodeller, praktiska tips och livsstilsreportage.

Tidningen, som blir på 60-sidor och kommer ut med sitt första nummer i september, kommer även att vara öppen för extern annonsering via annonsombudet Mediahuset.

Arbetsgrupp Spoon

Anders Härnqvist, Creative Director

Mattias Lövström, Art Director

Jonas Franzén, Editor

Rasmus Winther, Account Manager

Ämnen i artikeln:

Spoon

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.