Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Content marketing

Spoon gör "Mordutredarna" i P3

Publicerad: 10 Juni 2014, 06:26
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:35

Content marketing-byrån Spoon ligger bakom det nya P3-programmet "Mordutredarna".


Ämnen i artikeln:

Spoon

Spoon har producerat podcasts för bland annat Taxi Stockholm och Volvo Lastvagnar.

Nu ska byrån även producera den sju avsnitt långa serien "Mordutredarna", där programledaren Emily Asserbäck och den pensionerade kriminalkommissarien Bosse Wide går bakom kulisserna på polisens mordutredningar.

– Spoon har sedan tidigare stor erfarenhet av radio i form av podcasts. Att vi nu får möjlighet att ta fram en idé och ett helt nytt format för Sveriges Radio känns väldigt roligt, säger Johan Bratt, account manager på Spoon, i ett pressmeddelande.

"Mordutredarna" kommer att sändas varje söndag klockan 20.03-22.00 med start på söndag.

– Det har varit otroligt fascinerande och spännande att få grotta ner sig i polisens arbete och stundtals har jag fått rysningar i studion när poliserna har berättat historier från sina yrkesliv, säger programledaren Emily Asserbäck, som också jobbar på Spoon, i pressmeddelandet.

Dante Thomsen


Ämnen i artikeln:

Spoon

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev