Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Content marketing

Spoon gör content åt oljebolaget Nynas

Publicerad: 12 december 2014, 07:47
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:19

Lanserar kundtidning och digitalsatsning.


Contentbyrån Spoon nylanserar kundtidningen Naphthenics magazine åt oljebolaget Nynas. För att nå ut till branschens nyckelpersoner har tidningens grafiska profil gjorts om, samtidigt som den fått en ny tonalitet.

– Den tryckta tidningen ska ha rollen som det viktiga sälj- och brandingverktyg den är tänkt som. Nynas har en enorm expertis med teknisk kunskap och utveckling i framkant som vi vill visa upp. Tillsammans med de digitala kanalerna når vi ut med detta på ett effektivt sätt genom att tänka kvalitet vad gäller både bild, form och innehåll, säger Therese Slettengren, kundansvarig på Spoon i ett pressmeddelande.

I Spoons uppdrag ingår även produktion av digitalt nyhetsbrev, Linkedin-strategi och material för Nynas hemsida. Man ska även ansvara för ytterligare tryckt och digitalt material, så som pressreleaser och specialutgåvor av kundtidningen.

– Spoon blev ett självklart val när vi insåg möjligheterna med deras contenttänk i kombination med deras digitala kunskaper, säger Kristina Näslund, kommunikationschef på Nynas i pressmeddelandet.

Första numret av tidningen Naphthenics magazine utkom den 17 november.

Anton Andersson

anton.andersson@dagensmedia.se

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev