Spoon anställer native advertising-chef

Spoon rekryterar Haig Daniels som försäljningschef för native advertising – ett område som contentbyrån nu ska satsa ännu mer på.

Spoon har sedan tidigare erbjudit sina kunder native advertising och i våras vann byrån ett Guldblad tillsammans med kunderna Philips TV och Pricerunner i just den kategorin.

– Native advertisting är ett effektivt annonsformat som bygger på idén om content marketing. Det är ett redaktionellt paketerat budskap på mottagarens villkor. Det ska vara intressant och relevant samt tillföra ett mervärde till mottagaren, säger Spoons affärsutvecklingschef Christofer Fager i ett pressmeddelande.

Spoon arbetar redan med native advertising för bland andra Vi i Villa och nu planerar byrån att också arbeta mot flera andra Bonnier-titlar.

Den som ska leda satsningen är Haig Daniels som tidigare arbetat på bland annat Bonnier och Spoon, dit han nu alltså återvänder som försäljningschef.

– Det känns fantastiskt bra att komma tillbaka till Spoon i den här rollen och vara en del av satsningen på native advertising. Vi har redan många spännande samarbeten och uppdrag på gång, säger Haig Daniels i ett pressmeddelande.

Dante Thomsen

Publicerad 2014-08-13 05.25Uppdaterad 2015-12-06 12.32

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: