Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Content marketing

Splay One massrekryterar

Publicerad: 18 Oktober 2019, 09:17

Splay One rekryterar tio nya medarbetare.

Foto: Pressbild

Splay One ökar sin medarbetarstyrka från 34 till 44 i och med tio rekryteringar.


Ämnen i artikeln:

SplayYoutube

Underhållningsbyrån Splay One består nu av 115 medarbetare totalt i Norden, varav 44 i Sverige. I år har tre medarbetare slutat på det svenska kontoret. 

Splay One arbetar med fyra intäktsströmmar: annonser i sina nätverk på YouTube, influencer marketing, branded entertainment och serier för AVOD-/SVOD-plattformar.

– De rekryteringar som vi nu har gjort svarar främst mot en kraftig tillväxt inom branded entertainment där vi jobbar med strategi, koncept, produktion och distribution av underhållning för varumärken, berättar Anna Hammerlid, vd på Splay One, för Dagens Media.

Splay One lanserades 2013 som ett Youtubenätverk under namnet Splay Networks. Namnbytet skedde efter en fusion med conentbyrån Nice One. Splay One kallar sig nu för en underhållningsbyrå.

De nya rekryteringarna är:

Jesper Borg, account manager, kommer närmast från Meltwater där han arbetade som account manager.

Stina Strömstedt, senior production manager, med mångårig erfarenhet av TV-produktion och kommunikation. Kommer närmast från Storyfire där hon bland annat arbetade med kunder så som PAF, Stena Line och nu senast med den kommande biofilmen Catwalk.

Mikaela Höök, sales coordinator, var tidigaxre social media manager på Sellpy.

Christian Dahl, commercial agent, kommer från Starflow där han var creator manager.

Sophia Lu, ad operations coordinator, kommer närmast från en roll som Data Analyst & Digital Marketing Manager på FunRock.

Georgia Padovan, account manager, har rekryterats direkt från utbildningen i strategisk kommunikation som hon gick på Berghs.

Johan Grunden, executive producer, har bland annat varit fyra år på Zodiak / Banijay som utvecklare, producent och redaktör. De senaste två åren har han jobbat som frilansande producent och redaktör för projekt såsom Familjen Lundell, I huvudet på Gunde Svan och Love Island.

Adam Frieberg, performance marketing manager, med flera år som frilansare inom digital marknadsföring i ryggen.

Linus Häggman, junior AD, hade tidigare en roll som junior graphic designer på Tegel och Hatt Design Agency.

Anna Ersbacken (ej med på bilden), accountant, kommer närmast från Ozone Coffee Roasters där hon arbetade som accountant.

Axel Duberg

Reporter

axel.duberg@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

SplayYoutube

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev