Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Content marketing

Skanska lanserar "Säkra Snickaren"

Publicerad: 14 Maj 2014, 05:42
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:38

"Säkra Snickaren" är Skanskas nya kommunikationssatsning. Bakom kampanjen står pr-byrån Agency.


Ämnen i artikeln:

SkanskaAgency

"Säkra Snickaren"-kampanjen är en del av Skanskas globala satsning Safety Week och består bland annat av en serie korta Youtube-filmer där Skanska-snickaren Rikard Andersson ger sina bästa råd på hur man renoverar säkert.

Filmerna, som producerats av Tell the People, går att se på Skanskas kampanjsajt.

– Många olyckor skulle kunna undvikas om fler hade koll på de användbara knep som jag lär ut i de olika filmerna. På Skanskas byggarbetsplatser brukar vi säga att man ska ”jobba säkert eller inte jobba alls”. Det vill vi att alla hemmafixare ska lägga på minnet när de får renoveringsfeeling i sommar, säger Rikard Andersson, skyddsombud på Skanska, i ett pressmeddelande.

Dante Thomsen


Ämnen i artikeln:

SkanskaAgency

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.