Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Content marketing

Sju heta content-trender 2016

Video, Facebook och mätbarhet växer i betydelse under 2016.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se


Publicerad: 18 December 2015, 09:40
Uppdaterad: 18 December 2015, 09:49

Ämnen i artikeln:

Content Marketing

Det skriver Pontus Staunstrup och Joakim Arhammar i utgåva nummer två av analysbrevet Digital Content Marketing, som ges ut i samarbete med Dagens Media.

De sju saker som Staunstrup och Arhammar tror kommer att prägla 2016 är:

  • Video blir ännu större.
  • Mer content direkt på Facebooks och Googles plattformar.
  • Native ads fortätter växa.
  • Mobilt – de företag som inte har en plan kommer att få det svårt.
  • Mer nischad kommunikation.
  • Mätbarhet – kraven ökar i takt med att investeringarna växer.
  • Interaktivt content kommer att användas mer.

Läs mer om trenderna i analysbrevet Digital Content Marketing. Brevet utkommer varannan vecka, med 20 nummer per år, och riktar sig till dig som arbetar med eller vill arbeta med content marketing.

– Det skrivs och pratas mycket om digital content marketing och det kan vara svårt att hitta exemplen, casen och trenderna som är viktiga att ha koll på. Eftersom vi arbetar mycket med content marketing har vi den kollen, och genom brevet delar vi med oss av det, har Pontus Staunstrup och Joakim Arhammar tidigare sagt till Dagens Media.

Här kan du läsa mer och beställa en prenumeration.

Ämnen i artikeln:

Content Marketing

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.