Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag24.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Content marketing

SF tar recensionshjälp i sommar

Publicerad: 23 April 2014, 08:18
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:40

SF Bio söker sommarrecensenter i sociala medier. Biobesökarna väljer vem som får jobbet.


I sommar får två filmentusiaster chansen att agera filmrecensenter i SF Bios digitala kanaler.

Uppdraget är att göra videorecensioner av sommarens biofilmer, ungefär en i veckan. Recensionerna publiceras i SF Bios Youtube-kanal och sprids i bolagets sociala medier. Belöningen är 10 000 kronor, utöver biobiljetter och popcorn.

– Vi vill låta biobesökarna själva vara SF Bios röst. Att vara mer transparenta är en viktig del av vår digitala strategi, säger Anna Rosang, ansvarig för digitala medier på SF Bio, till Dagens Media.

För att hitta sina recensenter inleder SF Bio i dag en digital rekryteringskampanj, framtagen tillsammans med Actionist. Ansökan sker genom att man laddar upp sin egen videorecension på kampanjsajten sf.se/biosommar.

Sedan är det upp till biobesökarna att rösta fram sina favoriter. De recensenter som får flest röster går till final.

– Eftersom det är man själv som raggar röster är det bra att vara tidigt ute och lägga upp sin recension, säger Anna Rosang.

Rekryteringskampanjen smygstartade i går kväll för Bioklubbens medlemmar, och Anna Rosang är överraskad över det snabba gensvaret på Facebook. Efter 20 minuter laddades den första recensionen upp på kampanjsidan.

– Drygt 46 000 har redan tagit del av inlägget på Bioklubbens Facebooksida, med drygt 30 000 medlemmar, och många har kommenterat och delat vidare. Engagemanget så här långt är rekordstort, säger hon.

I dag kommer SF Bios kampanj lanseras bredare i samtliga digitala kanaler.

Arbetsgrupp Actionist

Sophie Uesson, ProjektledareAlexander-Lukas Hederby, AD/designer Anna Lindstrand, AD Jörgen Hansson, utvecklare Axel Bendrik, kundansvarig

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.