Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag24.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Content marketing

Schibsted satsar på lokala nativeannonser

Publicerad: 11 Oktober 2016, 11:04
Uppdaterad: 11 Oktober 2016, 11:07

Schibsted lanserar nativeannonser för lokala marknader i samarbete med Fastighetsbyrån i Göteborg och Stockholm. Produkten lanseras på annonsmärkt plats på Aftonbladet.se.


Ämnen i artikeln:

SchibstedAftonbladet

Sedan 2015 har Aftonbladet förmedlat lokala nyheter från flera orter i Sverige. Nyheterna är geostyrda och visas för användare som antingen väljer stad eller har platstjänster påslagen i mobilen.

Schibsteds nya erbjudande gör det nu möjligt för annonsörer att nå ut med lokala budskap för de specifika marknaderna. Först ut är en geostyrd produkt på Aftonbladet.se.

– Detta har varit efterfrågat under en längre tid av våra många lokala annonsörer, säger Josefine Kvarnström, chef för Schibsted Content Studio i ett pressmeddelande.

Viktor Ek

viktor.ek@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

SchibstedAftonbladet

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.