Schibsted satsar på lokala nativeannonser

2016-10-11 13:04  
Exempel nativeannons på Aftonbladet.

Schibsted lanserar nativeannonser för lokala marknader i samarbete med Fastighetsbyrån i Göteborg och Stockholm. Produkten lanseras på annonsmärkt plats på Aftonbladet.se.

Sedan 2015 har Aftonbladet förmedlat lokala nyheter från flera orter i Sverige. Nyheterna är geostyrda och visas för användare som antingen väljer stad eller har platstjänster påslagen i mobilen.

Schibsteds nya erbjudande gör det nu möjligt för annonsörer att nå ut med lokala budskap för de specifika marknaderna. Först ut är en geostyrd produkt på Aftonbladet.se.

– Detta har varit efterfrågat under en längre tid av våra många lokala annonsörer, säger Josefine Kvarnström, chef för Schibsted Content Studio i ett pressmeddelande.

Viktor Ek

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt